Etiketter

, ,

Natten till idag har varit minst sagt sömnlös med en fortfarande febrig liten kille som vägrade sova. Vid 1 inatt bar Calle in Christian i vårt sovrum och sedan låg han och snurrade och snackade fram till klockan 4 innan han somnade och där efter även vi. Trött är bara förnamnet till dagens tillstånd och när dagen startade klockan 7 gick jag upp som en zombie och kokade välling och slog på kaffebryggaren.

Dagens frukost blev LowCarb-frallor som jag hittade recept på HÄR. Som topping hade jag en halv avokado med salt, peppar och pressad citron samt keso med min nya foodcrush örtsalt ramslök från Renée Voltaire.

4-6 bullar

(4 frallor á 307 kcal, 10 gram protein, 6 gram kolhydrater, 26 gram fett)

1,5 dl mandelmjöl
1,5 dl pofiber
1,5 msk fiberhusk
1-2 tsk bakpulver (en del tycker det blir besk smak med för mycket bakpulver)
1 tsk salt
2 ägg
2 dl 10% yoghurt
3 msk smält smör eller kokosfett
svarta vallmofrön + uppvispat ägg

Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner yoghurt och det smälta fettet. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter. Sätt ugnen på 200 grader och forma försiktigt till bullar med blöta händer, Jag bollar degen försiktigt mellan kupade handflator genom att bolla dem fram och tillbaka. Lägg på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och vallmofrön. Grädda mitt i ugnen i ca 15 20minuter.

IMG_6920 IMG_6923 IMG_6925

